piraeus financial holdings

Εξοικονόμηση Ενέργειας

Εγγυήσεις Προέλευσης (ΕΠ)

Το 86% της ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώθηκε στις κτηριακές υποδομές της Τράπεζας προήλθε από ΑΠΕ, μέσω της εξασφάλισης εγγυήσεων προέλευσης από τον πάροχο.

Φωτοβολταϊκά συστήματα

Το 2017, σε 28 καταστήματα εγκαταστάθηκαν φωτοβολταϊκά συστήματα (αυτοπαραγωγή με ενεργειακό συμψηφισμό), εκ των οποίων τα 6 τέθηκαν σε πλήρη λειτουργία. Βάσει των λογαριασμών που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα, έχει υπολογιστεί πως το 30% των αναγκών σε ηλεκτρική ενέργεια των 6 καταστημάτων προέρχεται από τα Φ/Β.

Ενεργειακός Έλεγχος

Η Τράπεζα Πειραιώς εγκατέστησε το 2008 ένα πιλοτικό σύστημα ενεργειακού ελέγχου -Building Energy Management System (BEMS)- σε 38 καταστήματα και κτήρια Διοίκησης. Το έτος 2017 ο αριθμός τους ανήλθε σε περίπου 300 και έως το τέλος του 2018 προγραμματίζεται η επέκταση του σε όλες τις κτηριακές μονάδες της Τράπεζας.

Τα BEMS καταγράφουν και ελέγχουν κατάλληλα επιλεγμένες παραμέτρους. Συγκεκριμένα, μέσω των BEMS ελέγχονται πλήρως τα εξής:

  • Ο φωτισμός ασφαλείας και οι εξωτερικές πινακίδες
  • Ο κλιματισμός
  • Ο εξαερισμός
  • Οι βλάβες σε πραγματικό χρόνο, εμφανίζονται και αποστέλλονται ειδοποιήσεις (alarm/alerts).

Ενεργειακό Γραφείο

Mε σκοπό τη συνεχή μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, η Τράπεζα Πειραιώς επιδιώκει τη βέλτιστη λειτουργία και τη συνεχή ενεργειακή παρακολούθηση των υφιστάμενων και ανακαινιζόμενων κτηρίων, με την υιοθέτηση ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών.

Γι’ αυτό τον λόγο προχώρησε στον σχεδιασμό του «Ενεργειακού Γραφείου», ένα καινοτόμο περιβαλλοντικό πρόγραμμα υποδομής με σκοπό την εξοικονόμηση ενέργειας και νερού. Μέσω του λογισμικού αυτού, παρακολουθούνται διαδικτυακά και σε πραγματικό χρόνο, περισσότερες από 300 κτηριακές υποδομές. Μέσα στο 2018, το ειδικό λογισμικό θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί 600 κτηριακές μονάδες της Τράπεζας.

Ενδεικτικά, προσφέρονται οι παρακάτω κύριες δυνατότητες:

  • Σύγκριση ενεργειακών δεδομένων με τη χρήση γραφημάτων μεταξύ Καταστημάτων
  • Παρέμβαση εξ αποστάσεως σε περίπτωση σφαλμάτων και βλαβών.

Με την πλήρη λειτουργία του Ενεργειακού Γραφείου αναμένονται τα παρακάτω οφέλη:

  • Σημαντική μείωση του Περιβαλλοντικού Αποτυπώματος της Τράπεζας
  • Δημιουργία και κατανόηση ενεργειακού προφίλ κτηριακών μονάδων και περαιτέρω βελτιώσεις εξοπλισμού
  • Πρόβλεψη και μείωση του λειτουργικού κόστους
  • Βελτίωση των συνθηκών θερμικής άνεσης των εργαζομένων
  • Ευαισθητοποίηση/ενημέρωση των εργαζομένων και των πελατών της Τράπεζας μέσω της απεικόνισης γραφημάτων και δεδομένων σε οθόνες προβολής σε καταστήματα και κτήρια Διοίκησης
  • Εξοικονόμηση ενέργειας σε φωτισμό σε κτηριακές εγκαταστάσεις.

Εξοικονόμηση ενέργειας σε φωτισμό σε κτηριακές εγκαταστάσεις

Κατά τις ανακαινίσεις των κτηριακών υποδομών, εγκαθίστανται, όπου είναι εφικτό, επιλεγμένα φωτιστικά τεχνολογίας LED. Η υλοποίηση πραγματοποιείται μετά από εκπόνηση φωτομετρικών μελετών με βασικά κριτήρια την επίτευξη υψηλών επιπέδων φωτισμού και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Συγκριτικά με το 2013, η μείωση ισχύος φωτισμού το 2017 αγγίζει το 65%.

Στο τέλος του 2017, ξεκίνησε η αντικατάσταση των υφιστάμενων λαμπτήρων φωτισμού στις εξωτερικές πινακίδες των καταστημάτων με λαμπτήρες LED. Η εξοικονόμηση ενέργειας κυμαίνεται στο 50% από τη λειτουργία εξωτερικής πινακίδας και η συνολική κατανάλωση ενέργειας των Καταστημάτων εμφανίζεται μειωμένη κατά 5%.
Στις αρχές του 2018 ο αριθμός των Καταστημάτων στα οποία αντικαταστάθηκαν οι λαμπτήρες των εξωτερικών πινακίδων ανήλθε στα 169 με στόχο την επέκταση σε όλα τα καταστήματα της Τράπεζας, λόγω του σημαντικού οικονομικού οφέλους.

Ενεργειακή εξοικονόμηση στο Μηχανογραφικό Κέντρο της Τράπεζας

Από το 2016 έχουν πραγματοποιήθηκαν συγκεκριμένες παρεμβάσεις στο Μηχανογραφικό Κέντρο με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας του κτηρίου. Συγκριτικά με το 2016, η συνολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο κτήριο της Μηχανογράφησης μειώθηκε κατά 16%.

Εξοικονόμηση Νερού

Στα καταστήματα της Τράπεζας που άνοιξαν μετά το 2005 χρησιμοποιούνται ήδη συστήματα καταιονισμού ύδατος διπλής ροής, ενώ από το 2008 ξεκίνησε πιλοτικά η τοποθέτηση βρυσών με ελεγχόμενη ροή περιορισμένου χρόνου στα νέα καταστήματα και τις Διοικητικές Μονάδες. Σε κάθε ανακαινιζόμενο κατάστημα τοποθετούνται τέτοιες βρύσες με στόχο να περιορίζεται η άσκοπη χρήση νερού.

Συγκριτικά με το 2016, η συνολική κατανάλωση νερού μειώθηκε κατά 6% και ο αντίστοιχος δείκτης συνολικής κατανάλωσης νερού ανά εργαζόμενο κατά 2%.
Σε κάθε κατάστημα που τοποθετείται σύστημα ενεργειακού ελέγχου BEMS υπάρχει μετρητής κατανάλωσης νερού. Με αυτόν τον τρόπο παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η συνολική κατανάλωση νερού στο κατάστημα.
Επιπλέον, εντός του 2017 ξεκίνησε το πιλοτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα τοποθέτησης φίλτρων εξοικονόμησης νερού σε 40 βρύσες 10 Καταστημάτων της Τράπεζας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα πρόκειται να επεκταθεί το 2018.