Επιτροπές Διοικητικού Συμβουλίου Πειραιώς Financial Holdings A.E.

Οι Κανονισμοί των Επιτροπών τελούν υπό αναθεώρηση συνεπεία του πρόσφατου μετασχηματισμού της Εταιρείας (πρώην «Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε.») και του Ν.4706/2020 για την εταιρική διακυβέρνηση. Επομένως, οι αναφορές στην «Τράπεζα Πειραιώς», στην «Τράπεζα Πειραιώς Ανώνυμη Εταιρεία» ή στην «Τράπεζα» θα πρέπει να αναγιγνώσκονται και να ερμηνεύονται ως αναφορές στην Πειραιώς Financial Holdings ΑΕ (πρώην «Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε.») πριν από την ολοκλήρωση της διάσπασης στις 30.12.2020.

Επιτροπή Ελέγχου

Η Επιτροπή Ελέγχου αποτελείται από μη εκτελεστικά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Τράπεζας, η πλειοψηφία των οποίων, συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου, είναι ανεξάρτητα. Στην Επιτροπή Ελέγχου συμμετέχει με πλήρη δικαιώματα ψήφου ο Εκπρόσωπος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3864/2010. Τα μέλη της Επιτροπής ορίζονται από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων με τριετή θητεία, μετά από πρόταση του ΔΣ το οποίο έχει, με τη συνδρομή της Επιτροπής Ανάδειξης Υποψηφίων Μελών Δ.Σ., την ευθύνη της επιλογής κατάλληλων μελών. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής ορίζεται από τα μέλη της.. Η Επιτροπή επικουρείται από Εκτελεστικό Γραμματέα και η λειτουργία της διέπεται από το άρθρο 44 του Ν.4449/2017, το Ν. 4706/2020 και το Ν. 3864/2010.

Σύνθεση Επιτροπής Ελέγχου:

Πρόεδρος:
Weatherston Anne

Αντιπρόεδρος:
Panzures Andrew


Μέλη:
Hexter David
De Boeck Karel
Μπεράχας Σολομών
Δοντάς Περικλής (Εκπρόσωπος ΤΧΣ)

Επίσης, παρίσταται ο Παρατηρητής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Η Επιτροπή συνέρχεται τέσσερις τουλάχιστον φορές το χρόνο, ενώ αν κριθεί απαραίτητο, είναι πιθανό να διεξαχθούν επιπρόσθετες συνεδριάσεις.

Οι κυριότερες αρμοδιότητες της Επιτροπής Ελέγχου είναι:

  • η παρακολούθηση και η ετήσια αξιολόγηση της επάρκειας και αποτελεσματικότητας του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου σε ατομική βάση και σε επίπεδο Ομίλου, με βάση τα σχετικά στοιχεία και πληροφορίες της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου,
  • η επίβλεψη και αξιολόγηση των διαδικασιών κατάρτισης των δημοσιευμένων ετήσιων και περιοδικών οικονομικών καταστάσεων της Πειραιώς Financial Holdings και του Ομίλου,
  • η επίβλεψη του διενεργούμενου από την εταιρεία των τακτικών ορκωτών ελεγκτών – λογιστών ελέγχου των ετήσιων και ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων της Πειραιώς Financial Holdings και του Ομίλου και η σε τακτική βάση συνεργασία μαζί τους,
  • η υποβολή πρότασης προς το Διοικητικό Συμβούλιο για την επιλογή της εταιρείας ορκωτών ελεγκτών λογιστών. Η Επιτροπή υποβάλλει, επίσης, όποτε το κρίνει σκόπιμο, πρόταση για την αντικατάσταση ή την εναλλαγή τους,
  • η διασφάλιση της ανεξαρτησίας των εξωτερικών ελεγκτών της Τράπεζας και των θυγατρικών της, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία,
  • η υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των αδυναμιών που έχουν διαπιστωθεί και η παρακολούθηση της εφαρμογής των μέτρων που αποφασίζονται από τη Διοίκηση,,
  • η υποβολή προτάσεων για τις ειδικές περιοχές όπου επιβάλλεται η διενέργεια πρόσθετων ελέγχων από την Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου,
  • η αξιολόγηση του έργου της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου, με έμφαση σε θέματα που σχετίζονται με το βαθμό ανεξαρτησίας του, την ποιότητα και το εύρος των ελέγχων που διενεργεί, τις προτεραιότητες που προσδιορίζονται από μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος, των συστημάτων και του επιπέδου των κινδύνων και την εν γένει αποτελεσματικότητα της λειτουργίας του.

Πληροφορίες για τις αρμοδιότητες και τον Τρόπο λειτουργίας των Επιτροπών του Διοικητικού Συμβουλίου εδώ

Επιτροπή Κινδύνων

Η Επιτροπή Κινδύνων ορίζεται από μη εκτελεστικά μέλη που έχουν επιλεγεί από το Διοικητικό Συμβούλιο(Δ.Σ.) και κατέχουν επαρκείς γνώσεις, δεξιότητες και εμπειρία για να κατανοούν και να παρακολουθούν τη Στρατηγική Ανάληψης Κινδύνων της εταιρείας και του Ομίλου της. Σύμφωνα με τις υποδείξεις του Νόμου 3864/2010, στην Επιτροπή Κινδύνων μετέχει και ο εκπρόσωπος του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) στο Δ.Σ. της Piraeus Financial Holdings με πλήρη δικαιώματα ψήφου.

Ο αριθμός των μελών της Επιτροπής δεν μπορεί να είναι κατώτερος των τριών (3) μελών και συνολικά δεν πρέπει να υπερβαίνει το 40% (με στρογγυλοποίηση στον πλησιέστερο ακέραιο) του συνολικού αριθμού των μελών του Δ.Σ. Η πλειοψηφία των μελών (με στρογγυλοποίηση στον πλησιέστερο ακέραιο εξαιρουμένου του εκπροσώπου του ΤΧΣ) θα πρέπει να είναι ανεξάρτητα.


Σύνθεση Επιτροπής Κινδύνων:
Πρόεδρος:
De Boeck Karel

Αντιπρόεδρος:
Μπεράχας Σολομών

Μέλη:
Panzures Andrew
Weatherston Anne
Βλαδές Αλέξανδρος
Δοντάς Περικλής (Εκπρόσωπος ΤΧΣ)

Επίσης, παρίσταται ο Παρατηρητής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Πρόεδρος: Ο πρόεδρος της Επιτροπής ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο και πρέπει να διαθέτει σημαντική εμπειρία στην εμπορική τραπεζική και κατά προτίμηση στη διαχείριση κινδύνων, καθώς επίσης και εξοικείωση με το τοπικό και διεθνές κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία της εταιρείας. Η ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ. είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του Προέδρου της Επιτροπής Κινδύνων ενώ ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κινδύνων δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και Πρόεδρος της Επιτροπής Ελέγχου της Piraeus Financial Holdings. Ο πρόεδρος της Επιτροπής θα πρέπει να πληροί τα κριτήρια του εδ.10 του Νόμου 3864/2010.

Μέλη: Τα μέλη της Επιτροπής Κινδύνων θα πρέπει να διαθέτουν επαρκείς γνώσεις και προηγούμενη εμπειρία στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και στον κλάδο της εμπορικής τραπεζικής, με τουλάχιστον ένα μέλος εξειδικευμένο στους τομείς Διαχείρισης Κινδύνων και Κεφαλαιακής Επάρκειας, καθώς και εξοικείωση με το τοπικό και διεθνές κανονιστικό πλαίσιο.

Γραμματέας: Η Επιτροπή επικουρείται από Εκτελεστικό Γραμματέα και Γραμματέα. Εκτελεστικός Γραμματέας ορίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο ο Risk & Compliance Officer. Κατά την ενάσκηση των καθηκόντων του/της αναφέρεται απευθείας στην Επιτροπή Κινδύνων, είναι ανεξάρτητος/η και υπόκειται στον έλεγχο της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου. 

Δεν επιτρέπεται η παρουσία, συμμετοχή και ψηφοφορία μέλους της Επιτροπής κατά τη συζήτηση θέματος για το οποίο έχει σύγκρουση συμφερόντων. Δεν εμπίπτουν στην παραπάνω απαγόρευση οι αποφάσεις που αφορούν καθορισμό πολιτικής, διαδικασιών, όρων ή κριτηρίων διαχείρισης κινδύνων ή άλλα θέματα γενικής εφαρμογής.

Σε όλες τις συνεδριάσεις της Επιτροπής τηρούνται πρακτικά και υπογράφονται από τα παρόντα μέλη.

Η Επιτροπή συνεδριάζει, με πρόσκληση του Προέδρου της, σε μηνιαία βάση, ενώ επιπρόσθετες συνεδριάσεις είναι πιθανόν να συγκληθούν εάν αυτό κριθεί απαραίτητο.

Η Επιτροπή Κινδύνων έχει ως αποστολή να διασφαλίζει ότι:

(α) Η Piraeus Financial Holdings και ο Όμιλος της έχει μια καλά καθορισμένη Στρατηγική Διαχείρισης Κινδύνων και Κεφαλαίου (Risk & Capital Strategy) και Πλαίσιο Διάθεσης Ανάληψης Κινδύνων (Risk Appetite Framework) εναρμονισμένα με τους επιχειρηματικούς της στόχους και τους διαθέσιμους ανθρώπινους και τεχνικούς πόρους. Η διάθεση ανάληψης κινδύνων της Piraeus Financial Holdings και του Ομίλου της διαρθρώνεται και επικοινωνείται ξεκάθαρα  μέσα από μια σειρά ποσοτικών και ποιοτικών θέσεων και ειδικών ορίων ανοχής για τους σημαντικούς κινδύνους.

(β) Όλες οι μορφές κινδύνων που συνδέονται με τη δραστηριότητα της Piraeus Financial Holdings και του Ομίλου της έχουν προσδιορισθεί, εκτιμηθεί, μετρηθεί, διαχειρισθεί, περιορισθεί και παρακολουθούνται αποτελεσματικά.

(γ) Το περιβάλλον διαχείρισης κινδύνων και ελέγχου (risk & control framework), συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών, μεθόδων και εργαλείων, συμμορφώνεται με τη Στρατηγική Κινδύνων και Κεφαλαίου και τη Διάθεση Ανάληψης Κινδύνων καθώς και με τις κανονιστικές και εποπτικές απαιτήσεις.

Η Επιτροπή Κινδύνων, έχει την ευθύνη άσκησης των καθηκόντων που καθορίζονται στον κανονισμό λειτουργίας της, ώστε να είναι σε θέση να υποβοηθά το Δ.Σ. στο έργο του σε σχέση με τα θέματα διαχείρισης κινδύνων διασφαλίζοντας ότι:

  1. Η Στρατηγική Κινδύνων και Κεφαλαίου του Ομίλου (Group Risk & Capital Strategy) και το Πλαίσιο Aνώτατων Αποδεκτών Ορίων Ανάληψης Κινδύνου(Risk Appetite Framework),  έχουν αναπτυχθεί και εφαρμόζονται ορθά και είναι εναρμονισμένα με το Επιχειρηματικό Σχέδιο του Ομίλου Πειραιώς Financial Holdings.  
  2. Η Πειραιώς Financial Holdings και ο Όμιλός της έχουν αναπτύξει και εφαρμόζουν ορθές και περιεκτικές πολιτικές και διαδικασίες και έγκυρες μεθόδους και εργαλεία για τον αποτελεσματικό εντοπισμό, αναγνώριση, μέτρηση, παρακολούθηση, ελαχιστοποίηση και έλεγχο των υπό ανάληψη κινδύνων.
  3. Το πλαίσιο διαχείρισης κινδύνων και ελέγχου (control) ενσωματώνεται ορθά στις διαδικασίες λήψης απόφασης της Πειραιώς Financial Holdings και του Oμίλου της.

Λεπτομέρειες για τις αρμοδιότητες και τον τρόπο λειτουργίας της Επιτροπής είναι διαθέσιμες εδώ

Επιτροπή Αποδοχών

Η Επιτροπή αποτελείται  κατ’ ελάχιστον από τρία Μέλη και όχι από περισσότερα από το 40% του συνολικού αριθμού των Μελών του Δ.Σ. της Piraeus Financial Holdings (μη συμπεριλαμβανομένου του εκπροσώπου του ΤΧΣ). Ο Εκπρόσωπος του ΤΧΣ συμμετέχει ως μέλος στην Επιτροπή με πλήρη δικαιώματα ψήφου. Η πλειοψηφία των μελών πρέπει να είναι ανεξάρτητη. 

Τουλάχιστον ένα από τα Μέλη της Επιτροπής θα πρέπει να είναι και Μέλος της Επιτροπής Κινδύνων ώστε να επιβλέπει την ευθυγράμμιση της Πολιτικής Αποδοχών με τη στρατηγική της Piraeus Financial Holdings αναφορικά με τους κινδύνους και την κεφαλαιακή επάρκεια
.


Σύνθεση Επιτροπής Αποδοχών:

Πρόεδρος:
Berggren Arne

Αντιπρόεδρος:
Panzures Andrew

Μέλη:
Cucchiani Enrico Tommaso
Μπεράχας Σολομών
Βλαδές Αλέξανδρος
Δοντάς Περικλής (Εκπρόσωπος ΤΧΣ)

Επίσης, παρίσταται ο Παρατηρητής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Η Επιτροπή επικουρείται από Εκτελεστικό Γραμματέα. Η Επιτροπή συνεδριάζει με πρόσκληση του Προέδρου της όσες φορές κρίνεται απαραίτητο για την επιτέλεση της αποστολής της, αλλά όχι λιγότερο από τέσσερις (4) φορές ανά ημερολογιακό έτος.

Σκοπός της Επιτροπής Αποδοχών είναι:

  • Να συστήνει και να συμβουλεύει το Δ.Σ. για τη διεκπεραίωση των εποπτικών του αρμοδιοτήτων σε σχέση με τη διαμόρφωση, τον έλεγχο της εφαρμογής και την περιοδική αναθεώρηση της Πολιτικής Αποδοχών και της Πολιτικής Αποδοχών Μελών Δ.Σ. και την ευθυγράμμιση αυτών με τους εταιρικούς στρατηγικούς στόχους της Piraeus Financial Holdings. Η Επιτροπή, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων της, λαμβάνει υπόψη το Πλαίσιο Ανάληψης Κινδύνων της Piraeus Financial Holdings και τα μακροπρόθεσμα συμφέροντα των μετόχων, των επενδυτών και λοιπών ενδιαφερόμενων μερών.
  • Να παρακολουθεί την υλοποίηση ενός πλαισίου που αξιολογεί αντικειμενικά την απόδοση και που άμεσα συνδέεται με τον προσδιορισμό των αποδοχών των εργαζομένων των οποίων οι επαγγελματικές δραστηριότητες έχουν ουσιώδη αντίκτυπο στο προφίλ κινδύνου της Piraeus Financial Holdings (Risk Takers) καθώς και του συνόλου των εργαζομένων.
  • Να επιβλέπει την εφαρμογή των πολιτικών της Piraeus Financial Holdings αναφορικά με την διαχείριση των ταλέντων και το σχεδιασμό διαδοχής.
  • Να αξιολογεί την υλοποίηση των στρατηγικών με σκοπό τη δημιουργία μίας Εταιρικής Κουλτούρας η οποία θα υποστηρίζει τους στόχους και το όραμα της Piraeus Financial Holdings.

Λεπτομέρειες για τη σύνθεση, τις αρμοδιότητες και τον τρόπο λειτουργίας της Επιτροπής είναι διαθέσιμες εδώ.

Επιτροπή Ανάδειξης Υποψηφίων Μελών Δ.Σ.

Η Επιτροπή Ανάδειξης Υποψηφίων Μελών Δ.Σ. αποτελείται κατ΄ελάχιστον από τρία μέλη του Δ.Σ. και ο αριθμός των μελών της (πλην του Εκπροσώπου του Τ.Χ.Σ.) δεν υπερβαίνει το 40% του συνολικού αριθμού των μελών του Δ.Σ. Όλα τα μέλη της Επιτροπής είναι μη εκτελεστικά, η πλειοψηφία των οποίων είναι ανεξάρτητα. Ο Εκπρόσωπος του Τ.Χ.Σ. είναι αυτοδικαίως μέλος της Επιτροπής βάσει του Ν. 3864/2010. Η Επιτροπή επικουρείται από Εκτελεστικό Γραμματέα.

Σύνθεση Επιτροπής Ανάδειξης Υποψηφίων Μελών Δ.Σ.:

Πρόεδρος:
Hexter David

Αντιπρόεδρος:
Cucchiani Enrico Tommaso

Μέλη:
Berggren Arne
Κοντογούρη Βενετία
Βλαδές Αλέξανδρος
Δοντάς Περικλής (Εκπρόσωπος ΤΧΣ)

Επίσης, παρίσταται ο Παρατηρητής του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Η Επιτροπή συνεδριάζει, κατόπιν πρόσκλησης του Προέδρου της, όσες φορές κρίνει απαραίτητο για επιτέλεση της αποστολής της, αλλά τουλάχιστον δύο (2) φορές ανά ημερολογιακό έτος.

Σημαντικότερες αρμοδιότητες της Επιτροπής Ανάδειξης Υποψηφίων Μελών Δ.Σ. είναι, μεταξύ άλλων, ο εντοπισμός και η ανάδειξη κατάλληλων υποψηφίων για εκλογή ή αντικατάσταση μελών Δ.Σ., η αξιολόγηση τουλάχιστον σε ετήσια βάση της δομής, του μεγέθους και της σύνθεσης (καθώς και του συνόλου των δεξιοτήτων, των γνώσεων, της ανεξαρτησίας, της εμπειρογνωμοσύνης και της διαφοροποίησης) του Δ.Σ. και των Επιτροπών του, η ετήσια αξιολόγηση της αποδοτικότητας του Διοικητικού Συμβουλίου καθώς και ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός της διαδοχής των μελών του Δ.Σ. και των ανώτατων εκτελεστικών διοικητικών στελεχών.

Λεπτομέρειες για τη σύνθεση, τις αρμοδιότητες και τον τρόπο λειτουργίας της Επιτροπής είναι διαθέσιμες εδώ.